zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten krijgen meer belangstelling voor ethisch zakendoen

22 juni 2005 - De afgelopen jaren is de aandacht voor ethiek in het bedrijfsleven onder consumenten flink toegenomen. Uit onderzoek van de Britse National Consumer Council blijkt dat 90 procent van de consumenten graag een bijdrage levert aan een beter milieu. En bovendien bereid is daarvoor meer te betalen. Gelooft u het?

Bezorgdheid


Het materialisme van de jaren negentig lijkt plaats te maken voor bezorgdheid over het milieu, uitbuiting in Derde Wereldlanden en andere ethische kwesties. Uit recent onderzoek van Ipsos UK blijkt dat 65 procent van alle volwassenen meer af wil weten van de sociale handelswijze van bedrijven. Vaak hangt de mening van de consument over het ethisch gehalte van zakendoen samen met geld.

Hardcore
Mensen nemen aan dat milieuvriendelijke producten duurder zijn en 63 procent is bereid daar ook voor te betalen. Hoe hoger het inkomen, hoe meer geld men bereid is voor ethisch zakendoen uit te geven. Volgens Ipsos zijn er twee groepen geinteresseerden, 'hardcore' en 'lite'. De eerste groep onderzoekt bedrijven waarmee zij contact hebben grondig en beschouwt de 'lites' als gemakzuchtig. De 'lites' zeggen onvoldoende tijd te hebben om alles na te lopen. Bovendien is het lang niet altijd mogelijk het ethisch gehalte van bedrijven te bepalen. En zo kunnen lites met een zuiver geweten toch alles kopen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
meer top 10