zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Dialoogmarketing effectief om vrouwen te bereiken

21 juni 2005 - Vrouwen vormen een enorm marketingpotentieel, stellen Kirsten Brühl en Susanne Westphal in hun boek Megatrend Frauen. Female Forces – Weibliche Lebenswelten der Zukunft. Met name dialoogmarketing slaat aan bij de dames.

Zingeving


Vrouwen denken, handelen en consumeren anders dan mannen, aldus de beide auteurs. En de markt zou dan ook veel meer rekening moeten houden met vrouwelijke overwegingen, zoals de behoefte aan zingeving en individualisering en een voorkeur voor eerlijke, hoogwaardige producten.

Koopkrachtiger
Bij tachtig procent van alle aankoopbeslissingen is het de vrouw die de doorslag geeft, vrouwen tussen de dertig en de vijftig vormen de grootste consumentengroep, en ze worden ook nog eens steeds koopkrachtiger. Vooral de dialoogmarketingbranche kan veel meer bereiken door een feminiene benadering van de doelgroep.

Vriendinnen
Vrouwen zijn namelijk behalve invloedrijk als consument ook nog eens dol op communiceren, via de telefoon, chat of e-mail, en daardoor extra vatbaar voor marketingcommunicatie in de vorm van virale reclame of campagnes via vriendinnennetwerken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders wil liever ander werk
 Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
 Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor chte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategien
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Mimecast waarschuwt voor phishing uit naam van Twitter
meer top 10