zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Alexander Ribbink (TomTom) marketeer van het jaar

13 juni 2005 - De titel van Marketeer of the Year gaat dit jaar naar Alexander Ribbink, chief operating officer en marketing-topman van TomTom. Het is de vijfde keer dat de prijs is uitgereikt. Dit jaar waren, naast Ribbink, ook Els Marivoet (Nespresso) en Michiel Muller (RouteMobiel) genomineerd.

Begrip


De jury schrijft in het rapport: 'TomTom is een Nederlands marketingsucces in een moeilijke markt. De verschillende ingezette media zijn goed op elkaar afgestemd en daardoor is TomTom in korte tijd een begrip geworden. Een product voor de elite is een retailproduct geworden. Ribbink heeft duidelijk de regie in handen en met een relatief beperkt marketingbudget veel bereikt. De organisatie is ongekend hard gegroeid en toch is de marketing consistent en geïntegreerd gebleven. De jury was dan ook unaniem in zijn besluit om Ribbink van TomTom de prijs toe te kennen.'

Jury
De prijs is een initiatief van het Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing en Nima. In de jury zitten de winnaars van de voorgaande edities: Suzanne Ekel (voorheen Monsterboard en nu New Cheese Management), Robert de Groot (commercieel directeur Citroën Nederland) en René Frijters (directeur Alex). En verder: Frank van Delft (bestuurslid Nima en directielid Dialog KHY) en Hans Molenaar (voorzitter PIM). De jury stond onder leiding van Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing).

Criteria
Belangrijkste criteria bij het toekennen van de prijs zijn: effectiviteit (wat is dankzij marketing in de markt gebeurd?), innovatie (is er sprake van de inzet van vertrouwde én nieuwe marketinginstrumenten?) én persoonlijkheid (is deze persoon in staat om marketing weer een plek te geven in de bestuurskamer?).


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10