zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Luieroorlog lijkt voorbij

13 juni 2005 - Na jaren van prijsverlagingen hebben Pampers en Kruidvat, de marktleiders op de luiermarkt, hun prijzen verhoogd. En niet te zuinig. Pampers voert een verhoging door van 15 tot 25 procent. Daarmee lijkt de prijzenslag achter de rug.

Aantal luiers


De prijs van bijvoorbeeld een pak Pampers is weliswaar gedaald, het aantal luiers in de verpakking is nog veel harder gedaald.
Uiteraard hebben de fabrikanten een verklaring voor de stevige prijsverhoging. De producten zijn namelijk verbeterd. Bovendien zijn de grondstoffen fors duurder geworden, aldus het Kruidvat in het Algemeen Dagblad. Zij voerde een prijsstijging van ruim 6 procent door. Ook Lidl Huggies en Etos doen volop mee aan de kleinere en vaak duurdere verpakkingen.

Einde prijzenoorlog
Sinds het begin van de prijzenoorlog tussen supermarkten zijn laaggeprijsde luiers gebruikt als lokkertjes. Daardoor zitten luiers nu op een bodemprijs. De nieuwe verpakkingen en luiers dienen vooral één doel: prijsverhogingen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 
 
 
reacties
 
https://www.luieracties.nl/  |   | 
24-07-2019
 | 
21:58 uur
Die luierprijzen veranderen echt per dag tegenwoordig, en ik kan het weten. Heb er vanuit mijn eigen frustratie maar een vergelijkingswebsite over gebouwd..

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10