zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Luieroorlog lijkt voorbij

13 juni 2005 - Na jaren van prijsverlagingen hebben Pampers en Kruidvat, de marktleiders op de luiermarkt, hun prijzen verhoogd. En niet te zuinig. Pampers voert een verhoging door van 15 tot 25 procent. Daarmee lijkt de prijzenslag achter de rug.

Aantal luiers


De prijs van bijvoorbeeld een pak Pampers is weliswaar gedaald, het aantal luiers in de verpakking is nog veel harder gedaald.
Uiteraard hebben de fabrikanten een verklaring voor de stevige prijsverhoging. De producten zijn namelijk verbeterd. Bovendien zijn de grondstoffen fors duurder geworden, aldus het Kruidvat in het Algemeen Dagblad. Zij voerde een prijsstijging van ruim 6 procent door. Ook Lidl Huggies en Etos doen volop mee aan de kleinere en vaak duurdere verpakkingen.

Einde prijzenoorlog
Sinds het begin van de prijzenoorlog tussen supermarkten zijn laaggeprijsde luiers gebruikt als lokkertjes. Daardoor zitten luiers nu op een bodemprijs. De nieuwe verpakkingen en luiers dienen vooral één doel: prijsverhogingen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
https://www.luieracties.nl/  |   | 
24-07-2019
 | 
21:58 uur
Die luierprijzen veranderen echt per dag tegenwoordig, en ik kan het weten. Heb er vanuit mijn eigen frustratie maar een vergelijkingswebsite over gebouwd..

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10