zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Strenge christenen interessante doelgroep

13 juni 2005 - Strenge christenen vormen een doelgroep die voor marketeers niet eenvoudig is te bereiken. Toch kan het wel degelijk de moeite lonen om de marketinginspanningen op deze groep te richten: Nederland telt namelijk circa 1,2 miljoen min of meer confessionele christenen, waarbinnen de gereformeerden de grootste groep vormen. Het betreft voor een belangrijk deel relatief koopkrachtige mensen die bovendien zeer merktrouw zijn.

Moeilijk bereikbaar


Veel marketeers negeren deze doelgroep min of meer omdat deze mensen via de traditionele kanalen moeilijk te bereiken zijn: de daadwerkelijk confessionele christenen kijken geen televisie, hebben geen (of een streng gefilterde) internettoegang en lezen alleen hun eigen kranten en tijdschriften. Tegelijkertijd is de doelgroep duidelijk gedefinieerd en met goedgerichte promotie wel degelijk te bereiken.

EO Jongerendag
Hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan advertenties in het Reformatorisch Dagblad of het opinieblad CV Koers of aan het sponsoren van christelijke evenementen zoals de EO Jongerendag. Het beeld dat christenen per definitie een hekel hebben aan reclame, klopt namelijk niet. De reclame moet echter informatief zijn en voldoen aan de gereformeerde grenzen der betamelijkheid.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10