zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingflops verleden tijd door neurotechnieken

6 juni 2005 - Marketingflops zijn over een tijdje misschien wel verleden tijd. Met de nieuwste neurotechnieken kunnen marketeers werkelijk vaststellen wat consumenten willen, en hun aanbod daarop afstemmen. Er komen steeds meer technieken waarmee gemeten kan worden wat producten of advertenties doen in de hersenpan van consumenten.

Coca cola


Een bekend experiment is dat van de Texaan Read Montague. Hij wilde weten hoe het komt dat Pepsi in 'blinde testen' er altijd beter uit komt dan Coca-Cola, terwijl de uitkomst andersom is zodra consumenten weten om welk merk het gaat. Met een magnetische resonantie-techniek kwam Montague erachter dat Coca-Cola een specifiek gebied in de hersenen activeert (het mediale prefrontale cortexgebied), dat het zelfbeeld van mensen bepaalt. Het merk Coca-Cola zorgt voor de aanmaak van positieve associaties en gevoelens van zelfwaarde.

Niet volmaakt
Neurotechniek is nog lang niet volmaakt. Weliswaar kunnen hersenactiviteiten en -reacties nu goed gemeten kunnen worden, maar nog lang niet altijd is duidelijk waarom die zich voordoen. Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Meerderheid werknemers met beperking ervaart belemmeringen op werkvloer
 Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity
 B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties (1) 
Porsche 911 Speedster heeft een prijs (1) 
Drie handige chat-apps voor op kantoor (1) 
top10
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Vijf technologische oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen
Drie handige chat-apps voor op kantoor
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties
Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
Mijlpalen twintigers schuiven op
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
meer top 10