zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantenkaarten werken wel degelijk, mits goed gebruikt

25 mei 2005 - Klantenkaarten en loyaliteitsprogramma?s worden vaak verkeerd gebruikt. Ze kunnen vooral retailers meer opleveren dan thans het geval is. Dat stelt Jorna Leenheer, die aan de Universiteit van Tilburg promoveerde op een onderzoek naar loyaliteitsprogramma's.

Kaarthouders ontvangen zelden mailings met specifiek op hen gerichte aanbiedingen. De kaart is voor hen feitelijk niet meer dan een geplastificeerde sleutel om korting mee te krijgen. Achter de schermen wordt de informatie over kaarthouders door retailers overigens wel degelijk gebruikt om de assortimentssamenstelling te optimaliseren.



Lage koopfrequentie
Niet in alle gevallen hebben loyaliteitssystemen zin. Als sprake is van een lage koopfrequentie (zoals bij auto`s), voegen loyaliteitsprogramma's weinig toe. Dat geldt ook als retailers een heel specifiek assortiment aanbieden waar een specifieke doelgroep haast niet omheen kan, zoals een in grotere maten gespecialiseerde kledingzaak. Maar als sprake is van frequente aankopen en onderling vergelijkbare assortimenten, kan een klantenkaart wel helpen.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10