zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Willie Wortels moet je koesteren

18 mei 2005 - Sony, FedEx, Procter & Gamble: ze zijn staan bekend om hun mooie staaltjes van innovatiekracht. Wat zijn de succesfactoren? Hay Group deed er onderzoek naar. Een goed idee is essentieel, maar niet voldoende om binnen de sector uit te groeien tot de ware innovatiekampioen. Daar is meer voor nodig.

Strak organiseren


Om te beginnen een visie en een plan. Innovatie is niet iets dat spontaan ontstaat, maar dat je strak moet organiseren. Net als het tempo van innoveren. De werkelijk innovatieve bedrijven besteden gemiddeld veel meer budget aan r&d dan hun sectorgenoten. Ze meten nauwgezet de voortgang van hun innovatieprojecten. En ze hebben geduld: als een project niet meteen geld in het laatje brengt maar toch potentieel lijkt te hebben, gaat men er rustig mee door.

Niet bestraffen
Het bestraffen van de bedenker van een innovatief plan dat mislukt is, is volstrekt uit den boze. Innovators moet je vooral stimuleren en koesteren.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10