zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verkopers hebben een imagoprobleem

11 mei 2005 - Verkopers in de detailhandel kunnen weinig goed doen in Nederland. Een verkoper is onbeschoft, onverschillig, ondeskundig en vindt klanten maar lastig. Bovendien heeft hij op z`n minst een fout pak aan en een verkeerd kapsel. Het slechte imago van de beroepsgroep heeft een gebrek aan goed winkelpersoneel tot gevolg.

Opleidingen


De detaillisten willen of kunnen daarnaast niet betalen voor interne opleidingen om hun personeel de beginselen van het vak en de producten die ze verkopen bij te brengen. Hoogleraar Sales en Account Managment, Willem Verbeke, is het slechte imago van het vak een doorn in het oog. Hij ziet tegenwoordig verschillende ontwikkelingen die wijzen op een herwaardering van het verkopersvak. Diverse bedrijven leiden hun verkopers zelf op.

Merk
Een merk kan zich eigenlijk geen slechte verkopers meer permitteren. De verkoop wordt gekoppeld aan het merk, en dat merk moet worden beschermd. Een probleem waar sommige verkopers last van hebben, is hun eigen angst. Zij zijn bang klanten te verliezen, maar ook verkeerd te adviseren. Een beetje angst maakt alert, maar teveel angst werkt natuurlijk averechts.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10