zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten houden van direct mail

27 april 2005 - Direct mail is een steeds populairdere en succesvolle manier om de klant te benaderen. Consumenten hebben er ook geen moeite mee, sterker nog: ze stellen het wel op prijs. Reclame via de telefoon en aan de deur geeft een kleine kans op commercieel succes. Klanten zijn daar namelijk niet van gediend.

Massamarketing


Consumenten stellen een persoonlijke benadering via de brievenbus het meest op prijs. Massamarketing daarentegenheeft zijn beste tijd gehad. Dat alles blijkt uit onderzoek van de van direct-mailbedrijven Wegener DM, Selekt Mail en DHL Global Mail, geen onbevooroordeelde partijen dus.

Respons
Slechts 12 procent van de ondervraagden heeft nooit gereageerd op een aanbieding via de post, terwijl meer dan 30 procent vaker dan vijf keer een aankoop deed. Van de consumenten staat meer dan de helft positief tegenover DM. Een groep van 23 procent beoordeelt de directe benadering negatief en gooit veel van de reclamepost meteen weg zonder te openen. Klanten krijgen het liefst post vlak na het weekend. Met 24 procent van de ondervraagden staat de maandag bovenaan als gewenste ontvangstdag.

Prullenbak
Klanten maken wel een onderscheid tussen verschillende aanbieders. Vooral post van loterijen, kredietaanbieders, banken verzekeringen en goede doelen verdwijnt vaak ongezien in het ronde archief. Aanbiedingen van supermarkten, warenhuizen en kledingzaken worden juist heel goed bekeken. Circa zeven procent wil zelfs meer post van deze adverteerders ontvangen.

Slecht
Consumenten hebben de minste waardering als ze direct persoonlijk worden aangesproken. Commerciële boodschappen via de telefoon en verkopers aan de deur en op straat scoren uitgesproken slecht bij klanten. Meer dan zestig procent geeft aan niet gediend te zijn van deze vormen van reclame.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10