zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Cup-a-soup slaat niet aan in het buitenland

26 november 2001 - Unox Cup a Soup staat bekend als een succesvolle marketingcase van Unilever waarbij traditionele gedachten over marketing overboord werden gegooid. Unilever is er echter niet in geslaagd dit succes te exporteren naar andere landen.

Dat bericht Marketing Online.



Nadat de Nederlandse out of home-markt veroverd was, blijkt de internationale markt echter een stuk moeilijker. De marketeers in Nederland slagen er niet in hun collega's in andere landen te overtuigen van het nut van de investeringen. Volgens Unilever-markteer Evert Bos vragen collega's zich vooral af hoe snel die kosten worden terugverdiend. Die angst doodt volgens hem alle creativiteit.

Met de aankoop van Bestfoods was Unilever overigens verplicht Cup-a-soup in alle landen behalve Nederland te verkopen aan het concern Campbell. Nu wil Unilever het concept opnieuw introduceren onder de merknaam Knorr.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10