zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Thuiswonende twintigers zijn Twixters

24 april 2005 - Twixters zijn een nieuwe doelgroep van jongeren tussen de 21 en 29 jaar oud die nog bij hun ouders wonen. Ze hebben goede banen met een bijbehorend inkomen en ze maken geen aanstalten om te trouwen of andere volwassen verantwoordelijkheden op zich te nemen.

Kippers


Twixters komen in bijna alle moderne samenlevingen voor. In het Verenigd Koninkrijk worden ze KIPPERS genoemd (kids in parents' pockets eroding retirement savings) en in Duitsland Nesthockers, maar in alle gevallen gaat het om jongeren die job-hoppen, zich als tieners kleden en uit zijn op onmiddellijke bevrediging van hun behoeften.

Besteden
Voor marketeers zijn een aantal eigenschappen belangrijk. Twixters hebben vertrouwen in bekende merken en instellingen, mits die hen service verlenen en niet manipuleren. Twixters hebben weinig overhead kosten en daardoor veel te besteden, ook al omdat ze de kinderen van babyboomers zijn. Ze studeren bovendien langer en wensen tot zeker hun 24ste als student benaderd te worden. Twixters geven veel geld uit aan kleding, entertainment, computers, software en uit eten gaan. Een aanzienlijk deel van de doelgroep geeft echter meer geld uit dan er binnen komt.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10