zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Burger King breekt met anti-vet trend

17 april 2005 - In een poging jonge mannen als klant te winnen zet Burger King een wel heel opmerkelijke stap. Terwijl overal reclame wordt gemaakt voor niet-vet en gezond voedsel, profileert Burger King zich in de VS met een extra-vette hap als ontbijt voor hongerige mannen.

Vet


Weg zijn de gezondheidsclaims en fastfood is terug bij zijn oorsprong: smakelijk, vet en hongerstillend voedsel voor de klant die zich niets aantrekt van calorieen en vetgehalte. De Enormous Omelet-sandwich bestaat uit een broodje met twee gebakken eieren, bacon, kaas en een worstje. Het broodje zelf is enorm en het geheel bevat 47 gram vet, waarvan 17 verzadigd, 730 calorieen, 415 milligram cholesterol en veel zout.

Mannen
Burger King staat niet alleen met zijn vetoffensief. CKE Restaurants bieden mannen de Loaded Breakfast Burrito met eieren, ham, bacon, worst, cheddar kaas en salsa. De keten Dunkin` Donuts komt met een Steak, Egg en Cheese-sandwich op een bagel als ontbijt. In alle gevallen is de vette hap vooral bedoeld voor mannen tussen de 18 en 24 jaar. De initiatieven krijgen veel publiciteit omdat ze afwijken van de huidige trend. Ze worden besproken in talkshows en leveren zo veel gratis publiciteit op.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10