zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclamebureaus beloven teveel

11 april 2005 - Reclamebureaus beloven vaak meer dan ze kunnen waarmaken. Zij zouden meer energie moeten steken in een consistente communicatie met hun opdrachtgevers. Dit komt naar voren uit onderzoek van TDM naar de relatie tussen reclamebureaus en hun opdrachtgevers.

TDM benaderde 3.000 bedrijven in verschillende branches, waarvan er 123 de vragenlijst hebben ingevuld. Van de 800 benaderde reclamebureaus hebben er 87 gerespondeerd. Bureaus en opdrachtgevers zitten behoorlijk op één lijn ten aanzien van de verwachtingen over de onderlinge relatie. Drie waarden staan voorop: openheid, duidelijke afspraken en vertrouwen.



Reclamedoelstellingen
Gebrekkige communicatie het belangrijkste struikelblok. Zo vindt ruim 60 procent van de bureaus dat het halen van de reclamedoelstellingen bepalend is voor het succes van een campagne. Maar slechts 37 procent van de opdrachtgevers deelt deze mening. Daarnaast is ongeveer de helft van de bureaus van mening dat zij uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor het behalen van de reclamedoelstellingen van een campagne. Van de opdrachtgevers vindt maar 14 procent dat.

Weglopen
De reclamebureaus denken dat opdrachtgevers vooral weglopen als er geen vertrouwen meer is of er een nieuw contactpersoon is aangesteld. Opdrachtgevers zeggen echter de bureaus vooral op prestaties af te rekenen. Reclamebureaus die meer beloven dan ze waar kunnen maken lopen vervolgens de grootste kans een klant kwijt te raken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10