Decision makers lezen De Zaak, Intermediair en De Telegraaf
11 april 2005 -
'Decision makers' (directeuren, managers) lezen vooral het maandblad De Zaak, het weekblad Intermediair en het dagblad De Telegraaf. Dat blijkt uit het DMS 2005-1 van de Stichting Decision Makers Survey (DMS).
Telegraaf
Elke half jaar publiceert de stichting gegevens over het leesgedrag en zakelijke kenmerken van decision makers in Nederland. Van de in totaal circa 1,5 miljoen beslissers en mede-beslissers bereikt De Telegraaf verreweg de meeste, te weten 26 procent. De Telegraaf wordt gevolgd door de Volkskrant, het Algemeen Dagblad (beide 18 procent), Intermediair en De Zaak (beide 16 procent).
Websites De stichting DMS wordt gevormd door 12 uitgevers van dagbladen en tijdschriften: Audax Media, Elsevier Media Amsterdam, Het Financieele Dagblad, PCM Landelijke Dagbladen, SBP BV – De Zaak, Sdu Uitgevers, Scope Publishing, De Telegraaf, VNU Business Publications, Weekbladpers Tijdschriften, Metro en Quote Media. Het bereik van websites wordt (nog) niet onderzocht.