zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vooral klachten over werkdruk bij Meldlijn

5 april 2005 - Werkdruk, temperatuurproblemen en ondeugdelijk meubilair zijn tot nu de meest voorkomende klachten die werknemers aan het FNV-meldpunt Red de Arbowet hebben doorgegeven. De teller van stond aan het einde van de eerste dag van de campagneweek op ongeveer 400 meldingen.

Werkdruk


Werkdruk - 65 procent van de melders – is veruit meest voorkomende klacht. Opvallend is het hoge aantal klachten over de klimaatbeheersing op het werk: 45 procent. Gevolgd door 38 procent van de melders die problemen heeft het meubilair, zoals bureau of stoel. Ronduit verontrustend is dat 28 procent aangeeft meer dan twee uur achter elkaar staand werkzaamheden te moeten verrichten, terwijl 24 procent te maken heeft met schadelijke trillingen door apparaten.

Arbo-regels
Tot en met vrijdag kunnen werknemers die klachten hebben over hun arbeidsomstandigheden daarvan nog melding maken. Met de actie wil de FNV aantonen dat de vuistendikke boeken met arboregels in stand moeten worden gehouden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10