zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Adverteerders benadeeld door zoekmachine-fraude

24 maart 2005 - Adverteerders hebben last van zoekmachine-fraudeurs die de doorklikratio's manipuleren. Bijna de helft ziet het als een groot probleem. De zoekmachines zijn zelf ook niet blij met de negatieve publiciteit rondom dit onderwerp.

Op kosten jagen


Bedrijven kunnen hun concurrent flink opkosten jagen met klikfraude. Bij een zoekopdracht bij een zoekmachine verschijnen er doorklikadvertenties die linken naar de adverteerder. Voor iedere klik moet het bedrijf betalen. Concurrenten kunnen ook expres op deze link clicken zodat het bedrijf meer moet betalen.

Partners
Een andere vorm van fraude komt van partners van Google en Yahoo die tegen betaling click-through links plaatsen op hun eigen site. Ook hier moet voor iedere link betaald worden. Ook als er iemand speciaal ingehuurd is op er op te clicken.

Probleem
Uit een onderzoek van de Search Engine Marketing Professional Organization blijkt dat 45 procent van de online-adverteerders de zoekmachinefraude als een probleem ziet. Een kwart vindt het enigszins een probleem en 26 procent ziet er weinig problemen in. Vijf procent heeft er nog nooit van gehoord.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10