zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Voedingsbedrijven krijgen schuld van overgewicht

20 maart 2005 - Hoewel de toename van het aantal dikke mensen vooral te wijten is aan een gebrek aan beweging, krijgt de voedingsindustrie de zwarte piet toegeschoven. Vooral overgewicht bij kinderen krijgt overal aandacht.

Adverteerders nemen wereldwijd maatregelen om hun imago op het gebied van dikmakers te verbeteren. In Frankrijk moeten adverteerders gezondheidswaarschuwingen op verpakkingen zetten of ze krijgen een boete en in Finland wordt gesproken over een verbod op suikerrijke producten voor kinderen. In Australie verlaagt McDonald`s zijn marketingbudget met 50 procent, in het Verenigd Koninkrijk staat zelfregulering centraal om boetes van de overheid te voorkomen, in Canada is een verbod op slechte vetten van kracht en in Brazilie houdt een speciaal ingestelde commissie op kinderen gerichte reclame voor voedingsmiddelen in de gaten.



Te dik
In Canada is 33 procent van de kinderen tussen 2 en 11 jaar te zwaar, in Finland is 29 procent van de jongens van 12 tot 18 en 12 procent van de meisjes te dik, in Australie heeft een kwart van alle kinderen te kampen met overgewicht, in Frankrijk 12 procent en in Brazilie 35 procent van de kinderen tussen de 7 en 12. In Nederland ligt dit percentage sterk lager, maar er is wel sprake van een toename.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10