zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Labrador-puppy niet exclusief voor wc-papierreclame

20 maart 2005 - Frisdrankfabrikant DubbelFrisss mag de commercial blijven uitzenden waarin een witte pup een huiskamer verwoest met een rol wc-papier.

Volgens Page bezorgt de reclamespot van DubbelFrisss haar een negatief imago en leidt dit tot verwarring bij de kijkers. Maar de rechter legde deze argumenten terzijde: 'De pup in de DubbelFrisss-reclame doet iets geheel anders met toiletpapier dan de Page-puppy.'


Weliswaar bleek uit een onderzoek dat sommige kijkers de twee commercials met elkaar associëren, maar dat betekent volgens de rechter niet dat dit het imago van de Page-puppy of het koopgedrag van de Page-consument negatief beďnvloedt.

Gedeponeerd
Dat Page de witte hond als merk heeft gedeponeerd, gaat volgens de rechtbank ook niet op. 'Het gedeponeerde teken betreft een foto en een gestileerde tekening van een stilzittend hondje. Het in de DubbelFrisss-reclame voorkomende hondje is echter een levend hondje dat bewegend ten tonele verschijnt.' Ook als de frisdrankproducent een parodie wilde maken op de Page-puppy, is dit volgens de rechter gewoon toegestaan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10