zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten kopen steeds meer en vaker via internet

13 maart 2005 - De omzet in de thuiswinkelbranche is in 2004 met 35 procent gestegen ten opzichte van 2003. De online consumentenbestedingen kwamen uit op 1,7 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, een onderzoek van Thuiswinkel.org en Blauw Research.

De markt voor online verkopen groeit hard, in tegenstelling tot die van de reguliere detailhandel. Het aandeel van de online verkopen in de totale markt steeg van 1,6 naar 2,1 procent. De totale omzet in de Nederlandse detailhandelsmarkt daalde volgens het CBS met 2,1 procent.



Kopers
Het aantal online kopers is in 2004 gegroeid naar bijna 4 miljoen, een stijging van 16 procent ten opzichte van 2003. De stijging in de markt wordt met name veroorzaakt door een stijging in het gemiddeld bestede bedrag per online koper, dit is in inmiddels gestegen van 364 euro in 2003 naar 424 in 2004. Deze stijging wordt met name veroorzaakt doordat consumenten vaker online bestellingen doen met hogere aankoopbedragen, zoals het online boeken van een reis of het online afsluiten van een verzekering. Ook zijn online kopers relatief vaker gaan bestellen, een teken van toenemend vertrouwen in de markt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10