zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijsstunten werkt averechts

9 maart 2005 - Prijsstunten is niet succesvol en werkt zelfs averechts. Dat zegt prof.dr. Harald van Heerde, die vrijdag aantreedt als hoogleraar marketing aan de Universiteit van Tilburg (UvA). Bedrijven kunnen volgens hem beter stoppen met aanbiedingen. Uitzonderingen zijn aanbiedingen voor nieuwe producten en voor seizoensgebonden artikelen.

Geen herhalingsaankopen


Consumenten kopen de aanbiedingen, maar daar blijft het bij: ze laten zich niet verleiden tot herhalingsaankopen. De extra omzet wordt gevolgd door minder omzet, omdat trouwe klanten de meeste extra aankopen voor hun rekening nemen. Zij hamsteren, waardoor zij daarna minder kopen. Bij herhaalde aanbiedingen, zoals op het ogenblik, schaffen zij de producten alleen nog maar in de aanbieding aan, waardoor de winkel minder aan hen verdient. Omdat het om vaste klanten gaat, trekken de winkels bovendien nauwelijks klanten weg bij de concurrentie

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10