zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument trapt niet meer in reclame

9 maart 2005 - De tijd dat de consument voor een merk koos omdat het 'cool' of hip zou zijn is voorbij. Dit zegt Research International, dat elke twee jaar de mening van consumenten peilt. Wat het product feitelijk oplevert, is nu de belangrijkste factor die consumenten aanzet tot kopen.

Research International deed onderzoek onder 1200 consumenten in 43 landen. "Faalt het product, dan faalt het merk, zo simpel is het in de ogen van de consument", zegt Guy de Sévaux van het onderzoeksbureau. Kocht de consument vroeger bijvoorbeeld Nike schoenen omdat je ermee gezien kon worden, nu worden ze beoordeeld op pasvorm en vering.



Productontwikkeling
Bedrijven hebben de afgelopen jaren veel geld gestoken in reclame en manieren om hun product in de markt te zetten. Dit ging nogal eens ten koste van de productontwikkeling. Alles moest sneller en goedkoper, kwaliteit kwam op het tweede plan. Daar worden bedrijven nu op afgerekend. "De consument is niet gek. Sterker nog, de consument wordt steeds slimmer. Het opleidingsniveau stijgt en het cynisme over merkcommunicatie groeit", aldus De Sévaux.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10