zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument vindt reclame helemaal niet vervelend

7 maart 2005 - In tegenstelling tot wat veel marketeers denken, hebben consumenten niet zo'n probleem met reclame. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onder 400 consumenten.

Geen probleem


Ondanks alle recente kritiek op reclame naar aanleiding van onderzoek van de Bond van Adverteerders (slechts 18 procent van de tv-commercials wordt gezien) blijken consumenten reclame helemaal niet zo vervelend te vinden: slechts 15 procent vindt reclame zeer vervelend. 35 procent zegt dat ze reclame leuk vindt. Ruim 65 procent van de consumenten heeft geen enkel probleem met reclame. Marketeers schatten consumenten op dit gebied verkeerd in. Marketeers denken dat consumenten reclame niet prettig vinden en er liever niet mee geconfronteerd worden, zo blijkt uit het onderzoek. Dat beeld klopt dus niet.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10