zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online reclamebestedingen fors gestegen

21 februari 2005 - De netto online bestedingen, het geld dat wordt besteed aan reclamecampagnes op internet, stegen in 2004 tot 66,2 miljoen euro. Dat is tweederde meer dan in 2003. Dit blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB).

Banners


Het adverteren via banners en skyscapers is iets gedaald ten opzichte van 2003. Toen bepaalde deze advertentievorm nog 52 procent van de omzet. In 2004 was dat nog 48 procent. Opvallend is verder dat er veel meer wordt gedaan aan zogeheten contentintegratie en sponsoring. Dit aandeel verdubbelde in een jaar tijd tot 34 procent. Popups, full screen ads en andere bijzondere advertentievormen waren goed voor 10 procent van de bestedingen.

1500 websites
Het IAB verwacht in 2005 een verdere stijging van de online reclamebestedingen. De cijfers van het IAB zijn afkomstig van ongeveer 1500 websites van de grootste internetbedrijven waaronder MSN, Lycos, Adlink (o.a. Managersonline.nl), IP, Netdirect, Adformatie, IDG Communications, Wegener Multimedia en BBC Media en de Reclame Bank. De cijfers van zoekmachine Google ontbreken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10