zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijzen internetadvertising rijzen de pan uit

14 februari 2005 - De drie grootste Amerikaanse portals – AOL, MSN en Yahoo! – trekken elk 70 procent van de Amerikanen die online zitten, naar hun website. Elke maand opnieuw. De vraag naar adverteerruimte op zulke premiumsites is zo groot dat de prijzen de pan uitrijzen.

Geen kortingen


Een jaar geleden kon bij de grote portals adverteerruimte ingekocht worden voor 100.000 tot 180.000 dollar per 24 uur. Nu kost dat al gauw 300.000 dollar. Over kortingen valt niet te onderhandelen, sterker: adverteerders die erin slagen om advertentieruimte op deze portals binnen te halen, worden vaak verplicht om voor een gelijk be-drag te adverteren op andere portalpagina's.

Volwassen
Internetadvertising is volwassen geworden. Dankzij de technologische ontwikkelingen is het is geen kunst meer maar een wetenschap, waarbij adverteerders harde, tot op de click en de cent nauwkeurig meetbare resultaten krijgen geleverd. In de VS groeide de totale reclame-industrie in 2004 met 7,7 procent. Daarbinnen groeide het internetadverteren echter met 28,8 procent. In 2004 werd er voor 9,3 miljard dollar aan online reclame uitgegeven.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10