zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Investeren in merken levert weinig rendement op

14 februari 2005 - Topmanagers zien het merk puur als communicatiethema. Veel reclamegeld investeren in merken levert volgens hen wel imagoverbetering op maar niet de beoogde omzetgroei. Dat blijkt uit Duits onderzoek waarover Absatzwirtschaft bericht.

Imago


Met name topmanagers hebben niet de indruk dat investeringen in merken worden terugverdiend. 75 procent van de topmanagers stelt dat de merkinvesteringen niet de beoogde omzet- en opbrengstverhogingen hebben opgeleverd. Van alle managers (ook op lagere niveaus) is dit percentage 50 procent. De meeste managers vinden wel dat reclame bijdraagt aan verbetering van het imago van een merk.

Communicatiemiddel
Topmanagers zien merken dan ook niet als heel belangrijke activum van de onderneming, maar meer als een communicatiemiddel, net zoals de naam of het logo van een product. Marketeers benadrukken daarentegen vaak dat merken een belangrijke, immateriële 'asset' zijn.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10