zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De drie groeistrategieën van 2005

11 februari 2005 - Bijna alle topmanagers verwachten dat de omzet en winst van hun bedrijven in 2005 zal groeien. Dat bljkt uit de zogeheten CEO Briefing van de Economist Intelligence Unit. Volgens het rapport zien de ceo's wel risico's, maar gaan ze er vanuit dat verbeteringen op het gebied van klantenservice, kostenefficiency en innovatie de komende drie jaar voor aanzienlijke groei gaan zorgen.

Strategieën


Volgens het rapport voorspelt 34 procent van de respondenten een flinke groei in 2005. Vorig jaar was dit 26 procent. De belangrijkste strategieën om dit te realiseren zijn:

1. Versterken van relaties met klanten (50 procent)
2. Ontwikkeling van nieuwe producten en diensten (35 procent)
3. Penetratie van nieuwe afzetmarkten (32 procent).

Het rapport geeft verder weer dat productieverplaatsing naar lagelonenlanden (offshoring) steeds vaker zal voorkomen. 57 procent van de ondervraagden ziet offshoring als een kritische bedrijfstoepassing die de wereldmarkt zal herschikken. Vorig jaar was dit percentage nog 51.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10