zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Retailers profiteren nauwelijks van klantenkaart-programma's

19 november 2001 - Onder consumenten zijn frequent-shopper kaartenprogramma's populairder dan ooit. Airmiles-, bonus- en andere klantenkaarten vinden gretig aftrek.

Retailers en fabrikanten zijn echter minder enthousiast.



Veel programma's zijn kostbaar en van georganiseerde strategieën en samenwerking is nog nauwelijks sprake. Om van klantenkaartenprogramma te kunnen profiteren is het nodig om de beschikbare informatie over klanten goed te analyseren. Daarvoor ontbreekt bij de meeste retailers de expertise.

De kaartprogramma's worden nu hoofdzakelijk gebruikt voor prijskortingen. Om echte loyaliteit op te bouwen moet aan de beste klanten daarnaast echter relevantie, personalisatie en erkenning worden geboden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10