zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclame voor de man moet simpel zijn

1 februari 2005 - Reclame gericht op mannen moet vooral eenvoudig zijn. Mannen hebben liever geen ingewikkeld gedoe en houden wel van wat strijd en competitie. Vrouwen geven de voorkeur aan advertenties met een harmonische uitstraling, en daarbij mag het wel wat complexer zijn.

Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek. Zo heeft de man liever dat reclame niet te moeilijk is, waarover de Journal of Advertising bericht.



Afzetten
Duidelijke advertenties die zich focussen op één of twee kenmerken van het product of merk, daar houdt een man van. Daarbij mag een merk zich best afzetten tegen de concurrentie, want een beetje competitie kan geen kwaad. En dat allemaal bij voorkeur met weinig tekst en veel beeld, want dat hapt makkelijker weg.

Harmonie
Vrouwen daarentegen kiezen voor advertenties die harmonie uitstralen, en een rijkdom aan verbale en visuele informatie bevatten. Die informatie hoeft niet allemaal op het product betrekking te hebben. Liever heeft de vrouw dat de advertentie laat zien welke plaats het product of merk in het leven van de gebruiker inneemt.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10