zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sturen op betrokkenheid leidt tot topprestaties

31 januari 2005 - Om hun werknemers topprestaties te laten leveren, moeten ondernemingen sturen op betrokkenheid. Organisaties met sterk betrokken werknemers maken namelijk meer winst, zo blijkt uit een studie van Hewitt en ISR naar 41 ondernemingen.

Tevredenheid versus betrokkenheid


De studie toont tevens aan dat er een fundamenteel verschil is tussen werknemertevredenheid en werknemerbetrokkenheid. Organisaties met tevreden werknemers maken namelijk niet per definitie meer winst. Tevredenheid geeft aan hoe een werknemer denkt over zijn collega`s en arbeidsvoorwaarden, maar drukt niet uit wat een werknemer wil bijdragen aan zijn organisatie.

Denken, voelen en ahndelen
Betrokkenheid kan in drie aspecten ontleed worden: denken, voelen en handelen. Nederlandse organisaties kenmerken zich door werknemers die niet achter de organisatiedoelen staan (denken), wel een band hebben met hun werkgever (voelen) en enigszins bereid zijn iets extra`s te doen en vooral van plan zijn om te blijven (handelen). Veel HR-managers onderschrijven het nut van sturen op betrokkenheid en beschouwen betrokkenheid als de ontbrekende schakel tussen bedrijfsstrategie en HR-beleid.


Bron: PW Vakblad voor personeelsmanagement en Profnews.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
 COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
 40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Verbeter uw supply chain, verbeter uw klantervaring
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot
Werkende prefereert goed luchtreinigingssysteem boven coronavaccinatie
Vier tips voor een digitale lenteschoonmaak voor uw foto’s en video’s
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
World Password Day stond stil bij wachtwoordbeheer
Vijf tips om persoonsgegevens te beschermen tegen dark web-cybercriminelen
De cyberdreiging van vaccinaties
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
meer top 10