zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Ontevredenheid belangrijkste reden om weg te gaan als klant

23 januari 2005 - Klanten die een bedrijf vaarwel zeggen doen dit vooral uit ontevredenheid over de service of klachtenbehandeling. Maar liefst 68 procent geeft dit op als reden. 23 procent vertrekt uit onvrede over de prijs of kwaliteit en slechts 5 procent 'wil wel eens iets anders'.

De resterende 4 procent haakt af wegens verhuizen of overlijden. Dat blijkt uit onderzoek van TNO en TMI.



Klacht
Ongeveer de helft van alle ontevreden klanten dient geen klacht in, maar ze vertellen wel hun grieven aan gemiddeld 22 anderen door, aldus TNO en TMI. Tevreden klanten vertellen hun verhaal gemiddeld aan 8 anderen door. Randstedelingen blijken niet de grootste klagers te zijn (42 procent trekt aan de bel); dat zijn zuiderlingen (62 procent) en inwoners uit het noordoosten van het land (59 procent).


Bron: Sigma Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10