zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Dode duif in reclame leidt tot klachten, dood mens niet

19 januari 2005 - Bij de Reclame Code Commissie (RCC) en de Dierenbescherming zijn veel klachten binnengekomen over het tv-spotje van telecombedrijf Versatel waarin een duif zich te pletter vliegt tegen een raam. Een ander spotje van het bedrijf waarin een man door een buitenaards ruimteschip wordt vernietigd, leverde opvallend genoeg geen klachten op.

"Smakeloos"


Een woordvoerder van de Dierenbescherming noemt de reclame 'smakeloos'. De organisatie heeft in één week 150 klachten binnen gekregen. Kijkers reageren volgens de Dierenbescherming geschokt en geërgerd. De RCC heeft zeven klachten ontvangen met vrijwel gelijke strekking. Ook bij Versatel zelf zijn e-mailtjes en telefoontjes binnengekomen, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Grappig bedoeld
Versatel heeft enkele weken geleden de Dierenbescherming op de hoogte gebracht van het spotje. Het telecombedrijf benadrukt dat de dood van de duif niet echt is. In werkelijkheid vloog de vogel het raam uit. Het dier dat dood neervalt is niet voor het spotje doodgemaakt maar leefde al niet meer. Het bedrijf benadrukt dat de commercial 'grappig is bedoeld' en is niet van plan het van de tv te halen. De acteur in het spotje waarin deze wordt vernietigd door een buitenaards ruimteschip is in werkelijkheid ook niet dood. Maar zoals gemeld zijn hierover ook geen klachten binnengekomen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10