zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Webwinkels slordig met email

15 november 2001 - Vier op de tien e-mails van klanten naar internetwinkels blijven onbeantwoord. Net iets meer dan de helft van de e-mails wordt binnen een etmaal beantwoord.

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau 4ACC.



Het Zeister bedrijf onderzocht de reactiesnelheid van ondernemingen die per internet, tv, post en telefoon diensten en producten verkopen. Deze ‘thuiswinkels’ doen het niet opvallend slechter dan andere sectoren, zoals bijvoorbeeld kranten en pretparken die prominent een e-mailadres als contactadres naar voren schuiven. De resultaten zijn echter beneden de maat voor een branche die het grotendeels van e-commerce moet hebben.

De onderzoekers legde 99 bedrijven, die een contactmogelijkheid via e-mail bieden, langs de meetlat. Conclusie: wie werkelijk zaken wil doen kan beter de telefoon pakken.

40% van de verzoeken om informatie of offertes blijft onbeantwoord. In een e-mail vragen om een telefoontje levert nog minder resultaat op. In 65% van de gevallen blijft een reactie uit. Bij grote bedrijven die het e-mailverkeer hebben uitbesteed aan zogenaamde ‘e-centers’ is ook de kans nog eens groot dat de klant een onbevredigend antwoord krijgt, want wie een zak duiten te besteden wil zich niet laten afschepen met een standaardantwoord.

Naar aanleiding van eerder onderzoeken heeft een aantal verzekeraars besloten hun e-mailadres niet meer te vermelden. Immer, beter geen reactie dan een reactie die wrevel wekt bij de klant.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Van keukentafel tot thuiskantoor
 Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland
 Slechts 21 procent besteedt HR-taken uit
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
5 manieren om virtueel te netwerken
reacties
Tips voor werkende ouders (1) 
Eén op de vijf Nederlanders vindt ziekmelden ter compensatie overuren terecht  (2) 
Aantal loonbeslagen flexkrachten fors gestegen  (1) 
Ruime verdubbeling aantal misdaden gepleegd met ICT, gericht op ICT (1) 
Cadeau-inspiratie voor Valentijnsdag? Dit geven Nederlanders uit aan hun partner (1) 
Personeelsmanagers zullen steeds meer rekening moeten houden met freelancers (2) 
Angst doet kopen (1) 
top10
Talent. io onthult salarissen Europese softwareontwikkelaars
Een op zes Nederlanders bang in de toekomst niet meer relevant te zijn op arbeidsmarkt
Cruciale inzichten voor een crisiscommunicatiestrategie
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde
Gratis handleiding voor het bestrijden van phishing en social engineering
Bescherm thuiswerkers beter met extra toegangsrechten
Het Rode Gevaar oftewel datadiefstal
Digitale ‘masters of change’ hebben de toekomst
Grootste vertrouwenskloof ooit tussen het goed geïnformeerde publiek en het brede publiek
Cyberaanval op HvA en UvA zoveelste bewijs dat sector groot risico loopt
meer top 10