zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven publiceren vaker maatschappelijk jaarverslag

5 januari 2005 - Het aantal grote ondernemingen in Nederland dat jaarlijks rapporteert over de maatschappelijke gevolgen van de bedrijfsvoering, is sinds 2002 met 15 procent gestegen, aldus het adviesbureau KPMG woensdag. Momenteel publiceert bijna 40 procent van de bedrijven een milieu-, duurzaamheids- of sociaal jaarverslag.

Volgens het adviesbureau, dat onderzoek deed onder de honderd grootste ondernemingen, neemt Nederland hiermee wereldwijd een vijfde positie in. De stijging komt vooral voor rekening van bedrijven in de chemische sector en in de communicatie- en mediabranche.



PR-waarde
Het maatschappelijk jaarverslag is vooralsnog alleen van PR-waarde. Enige toezicht of controle is er niet. Toch laat één op de drie bedrijven die een maatschappelijk jaarverslag uitbrengen, deze controleren door een accountant of andere externe deskundigen. Volgens KPMG vraagt de financiële wereld in toenemende mate om inzicht in maatschappelijke risico's. Het adviesbureau bespeurt ook een tendens om de informatie betrouwbaarder en beter vergelijkbaar te maken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10