zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken worden sterker door online marketing

2 januari 2005 - Merkreclamecampagnes die een online element bevatten, worden 45 procent vaker onthouden dan campagnes die geen gebruikmaken van internet. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de European Interactive Advertising Association (EIAA).

De EIAA is een een pan-Europese brancheorganisatie die interactieve-mediaverkopers vertegenwoordigt, waaronder AOL Europe, MSN International, Yahoo! Europe, T-Online, AdLink Internet Media en Tiscali.



Effectiviteit
De EIAA online branding effectiveness study geeft aan dat merken die gebruikmaken van online reclame ook beter scoren op het punt van boodschapassociatie (21 procent beter dan campagnes zonder online element), merkvoorkeur (5,7 procent beter), merkbekendheid (5,4 procent beter) en aankoopintentie (5 procent beter). Het onderzoek is uitgevoerd door Dynamic Logic op basis van een steekproef van 164.000 internetgebruikers en 200 Europese campagnes. In het onderzoek zijn ook de resultaten van 1100 Noord-Amerikaanse campagnes betrokken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10