zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven zamelen geld in voor slachtoffers zeebeving

31 december 2004 - Bedrijven geven enthousiast gehoor aan een oproep van voorman Jacques Schraven van werkgeversorganisatie VNO-NCW om waar mogelijk hulp te bieden aan de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Inmiddels zijn tal van initiatieven op gang gekomen, meldde VNO-NCW gisteren.

Albert Heijn


Zo heeft de supermarktketen Albert Heijn besloten om per medewerker 1 euro te storten op giro 555 voor hulp aan Azië. Dat komt neer op een bedrag van ongeveer 50.000 euro. Albert Heijn stuurt geen goederen naar het getroffen gebied, omdat de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) meer aan geld hebben, zo zei een woordvoerder.

Dagsalaris
Philips probeert zoveel mogelijk geld in te zamelen. In India doneren de werknemers bijvoorbeeld een dagsalaris en in Thailand en Singapore is het personeel een inzamelingsactie begonnen. De Bijenkorf houdt een sobere nieuwjaarsborrel. Het geld dat daarmee wordt uitgespaard, stort de winkelketen op giro 555, aldus een woordvoerster. Bovendien staan er collectebussen van het Rode Kruis bij de kassa's en op het hoofdkantoor. Volgens de zegsvrouw bekijkt het moederbedrijf van de Bijenkorf, Vendex, of er een grotere actie op touw kan worden gezet.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10