zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten wantrouwen emailuitgevers

20 december 2004 - Veel internetters geloven niet dat hun privacy gewaarborgd is bij e-mailuitgevers. Maar liefst 87 procent van alle consumenten denkt dat ze spam ontvangt doordat men ooit een abonnement op een nieuwsbrief heeft genomen. In werkelijkheid is dit echter niet het geval.

Deze conclusie trekt Relemail, een Amerikaanse onderneming die certificeringen uitgeeft voor e-mailuitgevers. Het bedrijf ondervroeg 1000 internetgebruikers die tenminste 1 abonnement hadden op een nieuwsbrief, en onderzocht 1000 e-mailuitgevers.



Privacyregels
Klanten vertrouwen het privacybeleid van de e-mailuitgevers totaal niet. De meeste internetters geloven dat de privacyregels structureel overtreden worden en zijn daarom huiverig zich aan te melden voor een nieuwsbrief, ook al zijn ze wel in het onderwerp geïnteresseerd. Uit het onderzoek blijkt echter het tegenovergestelde. Want van de 1000 e-mailuitgevers die Relemail onderzocht, verzendt 99,7 procent geen spammail naar de e-mailadressen van hun abonnees.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10