zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Humoristische reclame werkt niet

12 december 2004 - Humor is een bruikbaar middel om aandacht te trekken, het zet alleen niet aan tot kopen. Dat is de belangrijkste conclusie van onderzoek naar 600 reclames door de SWOCC, een instituut dat onderzoek doet naar de commerciële reclame.

Lollige reclames trekken wel de aandacht, blijven ook beter in het geheugen hangen en kunnen rekenenen op waardering door de consument. Maar ze hebben alleen geen aantoonbaar effect op het overtuigen van consumenten om producten te kopen.



Merkherkenning
Een vergelijkbare conclusie trekt Lex Meurs van onderzoeksbureau Intomart GfK na een nog te verschijnen onderzoek naar 187 buitenreclames. Bij 40 procent van de billboarduitingen was humor gebruikt. Die trekken weliswaar langer in de aandacht en wordt langer herinnerd, maar de gemiddelde merkherkenning duurt veel langer. Leuk werkt maar werkt ook tegen je, aldus Meurs.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10