zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Porsche koestert predikaat 'Made in Germany'

8 december 2004 - Porsche gaat zijn productie niet naar lage-lonenlanden verplaatsen. Daarvoor is het predikaat 'Made in Germany' te belangrijk. Het bedrijf heeft een uiterst succesvol jaar achter de rug. Dat komt mede door de verkoopcijfers van het model Cayenne, waarvan meer werden verkocht dan de traditionele sportmodellen.

Miljard euro winst


Porsche heeft voor het eerst in zijn geschiedenis een winst gemaakt van een miljard euro voor belastingen. De mooie jaarcijfers maken de sportwagenbouwer uit Stuttgart de meest winstgevende autofabrikant ter wereld. Gisteren presenteerde Porsche de resultaten van het boekjaar dat op 31 juli afsloot.

Japans managementteam
Een dikke tien jaar geleden balanceerde Porsche nog op de rand van de afgrond. De in 1992 aangetrokken bestuursvoorzitter Wendelin Wiedeking heeft, met hulp van een Japans managementteam, het tij kunnen keren. Het afgelopen boekjaar wisten de Duitsers bijna 77.000 auto's aan de man te brengen. Zo'n 40.000 exemplaren daarvan zijn Cayenne's, een snelle terreinwagen. De andere twee modellen van Porsche, de oude vertrouwde 911 en de Boxster, blijven echter ook succesvol. Het grootste deel van de omzet van Porsche komt uit de VS.

Vierdeurs sportwagen
Porsche zegt nog te onderzoeken of er mogelijkheden zijn een vierde model aan de productielijn toe te voegen. Eerder dit jaar brachten autobladen computertekeningen naar buiten van een vierdeurs sportwagen van het merk.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10