zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijzenslag levert Albert Heijn geen marktaandeel op

6 december 2004 - De tientallen miljoenen euro's die Albert Heijn investeert in de prijzenslag, leidt niet tot een stijging van het marktaandeel van de grootgrutter. Dat is nog steeds gelijk aan dat van 2003.

Het marktaandeel van de supermarktketen in de eerste zes maanden van dit jaar was 26,7 procent. Dat cijfer is gelijk aan het aandeel over geheel 2003. Dat blijkt uit cijfers die directievoorzitter Dick Boer van Albert Heijn afgelopen week op een analistenbijeenkomst in de VS gaf.



Goedkoper
Albert Heijn (AH) heeft er een slecht eerste halfjaar opzitten. Na in januari een marktaandeel van 27,5 procent te hebben behaald, daalde het percentage vanaf dat moment. In juni lag het marktaandeel van AH op 26,2 procent. De weg omhoog lijkt echter weer gevonden, in september en oktober bedroeg het marktaandeel respectievelijk 26,8 en 26,9 procent. Het Zaanse bedrijf is naar eigen zeggen sinds het uitbreken van de prijzenoorlog gemiddeld 2,6 procent goedkoper geworden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10