zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Malaise in merkenland door business school-denken

29 november 2004 - Er heerst een creatieve malaise in merkenland. Dat komt mede omdat merkfabrikanten zich teveel laten leiden door de denkbeelden van marketeers die op business schools zijn opgeleid. Die tonen te weinig creativiteit en lef.

Daarover bericht Marketing Online. Voorheen toonaangevende merken als Campbell's, Kodak en Levi's hebben terrein verloren, en dat geldt voor meer gevestigde merken.



Statistieken
Het is weliswaar belangrijk om aandacht te besteden aan budgettering, procesbeheersing en promoties. Maar wie teveel afgaat op de rationele kanten van het beheren van merken en blind vaart op onderzoek, statistieken en tests, holt op den duur het merk uit. Er moet ook ruimte blijven voor creativiteit en lef. En dat betekent dat marketeers af en toe testresultaten aan hun laars moeten lappen.

Bailey's
Goede voorbeelden van hoe het ook kan zijn merken als Absolut Vodka en Bailey's: in de tests werden ze genadeloos afgekraakt, maar het werden aboslute kaskrakers. Datzelfde gold voor de tv-serie Seinfeld: ook die deed het aanvankelijk slecht, om daarna uit te groeien tot een van de meest succesvolle Amerikaanse comedy's ooit.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10