28 november 2004 -
De bereikbaarheid van de Belastingdienst voor ondernemers, al jaren een groot probleem, is de laatste tijd nog verslechterd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nederlandse Federatie van Belastingadviseurs (NFB).
Contact verbroken
De NFB heeft de bereikbaarheid van de BelastingTelefoon voor ondernemers getest en noemt de resultaten van het onderzoek 'schokkend'. In 54 procent van de gevallen gaf de 'elektronische telefoniste' aan dat iedereen van de Belastingdienst in gesprek was en het contact daarom verbroken werd. En als er wél werd doorverbonden liep de wachttijd soms op tot meer dan drie kwartier.
Ongenoegen De NFB meldt dat bij de ondernemers al lange tijd "groot ongenoegen" bestaat over de telefonische bereikbaarheid van de fiscus. De klachten zijn niet nieuw volgens de NFB. In 2002 beloofde de toenmalige staatssecretaris van Financiën Bos naar aanleiding van opmerkingen in de Tweede Kamer iets te zullen doen aan de lange wachttijden bij de BelastingTelefoon voor ondernemers. Volgens de Belastingdienst "wordt er aan gewerkt".