zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fiscus onbereikbaar voor ondernemer

28 november 2004 - De bereikbaarheid van de Belastingdienst voor ondernemers, al jaren een groot probleem, is de laatste tijd nog verslechterd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nederlandse Federatie van Belastingadviseurs (NFB).

Contact verbroken


De NFB heeft de bereikbaarheid van de BelastingTelefoon voor ondernemers getest en noemt de resultaten van het onderzoek 'schokkend'. In 54 procent van de gevallen gaf de 'elektronische telefoniste' aan dat iedereen van de Belastingdienst in gesprek was en het contact daarom verbroken werd. En als er wél werd doorverbonden liep de wachttijd soms op tot meer dan drie kwartier.

Ongenoegen
De NFB meldt dat bij de ondernemers al lange tijd "groot ongenoegen" bestaat over de telefonische bereikbaarheid van de fiscus. De klachten zijn niet nieuw volgens de NFB. In 2002 beloofde de toenmalige staatssecretaris van Financiën Bos naar aanleiding van opmerkingen in de Tweede Kamer iets te zullen doen aan de lange wachttijden bij de BelastingTelefoon voor ondernemers. Volgens de Belastingdienst "wordt er aan gewerkt".

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10