zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten willen Hollandse merken

23 november 2004 - Dure merken in de kledingbranche en de technologie als Calvin Klein, Diesel en Intel verliezen in de waardering van de consument terrein aan lokale merken zoals Douwe Egberts, Appelsientje en Kruidvat. Vooral merken die voorzien in eerste levensbehoeften krijgen het grootste vertrouwen.

Dat blijkt uit een onderzoek onder achthonderd personen van het reclamebureau DDB Amsterdam naar merkwaardering.



Top-10
In de toptien van grootste merken in Nederland staan naast de genoemde drie ook de ANWB, Postbank, Blokker en Coca-Cola. Bij de lijst van grootste stijgers zit buiten de merken JVC en Siemens ook het Nederlandse Telfort. Bij de dalers staan onder meer Seat, Fila, Pizzahut en Reebok.

Onzekerheid
De luxe merken hebben het zwaar te verduren. Ze hebben het meest te lijden van de economische malaise. "In tijden van recessie en maatschappelijke onzekerheid grijpen mensen terug op tastbare producten van eigen bodem", meent Herberth Samsom van DDB Amsterdam.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10