zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Wat is John de Mol met Versatel van plan?

16 november 2004 - Investeringsmaatschappij Talpa van mediaondernemer John de Mol heeft zijn belang in Versatel uitgebreid van 10,2 procent naar 25,06 procent. Is het een belegging of heeft De Mol andere plannen met het telecombedrijf?

Koop en verkoop


De forse toename blijkt uit het register van de Autoriteit Financiële Markten. Talpa passeerde op 10 november de grens van 25 procent van de aandelen in het kabel- en telecombedrijf. De Mol kocht dit jaar op diverse momenten Versatel-aandelen aan. De oud-topman van het productiebedrijf Endemol vergrootte zijn belang van 1,3 procent (10 maart) naar 5,1 procent (14 mei). Vervolgens verdubbelde De Mol op 14 juli zijn belang naar 10,2 procent. Tussentijds verkocht De Mol overigens ook aandelen en boekte daarmee een forse koerswinst.

Televisiezender
In de financiële, maar ook in omroepland, rijst nu de vraag: wat is John de Mol met zijn deelneming van plan? Zoals bekend begint hij volgend jaar een nationale televisiezender op de frequentie van kinderzender Nickelodeon. De Mol gelooft sterk in de integratie van internet, tv en telecommunicatie. Zijn aandelenpakket in Versatel zou daarom wel eens meer kunnen zijn dan een mooie belegging.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10