zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Knikken maakt zelfverzekerder

14 november 2004 - Niet zeker van uw zaak? Knik eens met uw hoofd. Grote kans dat u automatisch zelfverzekerder wordt. Onderzoekers aan de Ohio State University in de Verenigde Staten ontdekten dat hoofdknikken –en schudden de gedachten beïnvloedt.

In het onderzoek kregen de proefpersonen een koptelefoon op en moesten ze al knikkend of schuddend naar een verhaaltje luisteren. Om de proefpersonen af te leiden van het eigenlijke doel van de studie werd ze verteld dat ze mee deden aan een onderzoek naar de kwaliteit van koptelefoons. Het knikken en schudden zou zogenaamd dienen om de bewegingen van hardlopen te simuleren.



Betoog
Hoofdwiegend luisterden de proefpersonen naar een betoog over het invoeren van een identificatieplicht. De helft van de proefpersonen hoorde een sterk argument voor de invoering, terwijl de andere helft juist een zwak argument kreeg voorgeschoteld. Achteraf bleek dat de knikkers die het sterke argument hadden gehoord enthousiaster vóór de invoering waren dan de schudders. En voor het zwakke argument gold dat de knikkers er zekerder van waren dat een ID-plicht een slecht idee is. Kennelijk zorgt het knikken ervoor dat u zekerder van uw zaak bent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10