zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Emailmarketing bedreigt positie tv

9 november 2004 - Consumenten beschouwen, direct na televisie, e-mailmarketing als meeste effectieve marketingcommunicatiekanaal. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Interactive Prospect Targeting (IPT).

's Avonds


Deze leverancier van marketingsoftware stelde consumenten de vraag welk medium het meeste effect sorteerde. 39 procent verkoos televisie, 32 procent e-mail. Print kreeg slechts 10 procent, radio 12 procent. Een meerderheid van de consumenten ontvangt het liefste 's avonds e-mail thuis. Dit brengt volgens IPT e-mailmarketing dicht op het terrein van televisie.

Marketingbudget
Marketeers onderkennen het effect van e-mailmarketing (92 procent van alle marketeers voorziet e-mail in het marketingbudget, en 51 procent wil de bestedingen vanaf 2005 opvoeren), maar het medium wordt nog niet optimaal ingezet. In een recent rapport van eMarketer komt bijvoorbeeld naar voren dat e-mailmarketing vooral voor het onderhouden van klantrelaties wordt gebruikt en niet voor werving van klanten of het vergroten van de merkbekendheid.


Bron:
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10