zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Multi-channel aanpak steeds meer in zwang

3 november 2004 - Bedrijven passen steeds meer kanalen toe om klanten te bereiken en transacties tot stand te brengen. In sommige branches is de integratie ver gevorderd, maar veel sectoren blijven nog achter. Dat blijkt uit het Nationaal Multi Channel Onderzoek 2004 van Cendris.

Geen verdringing


Bedrijven hebben steeds meer kanalen tot hun beschikking om de klant te bereiken. Nieuwe kanalen zoals internet en interactieve televisie worden aanvullend gebruikt op klassieke kanalen zoals de winkelvloer, beursbezoek of een vertegenwoordiger. Er is dus geen sprake van verdringing, ondanks de hoge kosten.

Banken en verzekeraars
Maar ondanks de toename van het aantal kanalen is nog maar zeer beperkt sprake van een echte geïntegreerde (en daarmee effectieve) aanpak. Dit is onderzocht op basis van vier karakteristieken (gebruik van dezelfde data, afzonderlijke evaluatie, specifieke rol voor een kanaal en de verbondenheid van kanalen). Sectoren die het bovengemiddeld goed doen in multi-channeling zijn banken en verzekeraars, postorderbedrijven en telecombedrijven.

Succesfactoren
Een succesvolle multichannel strategie moet verder gaan dan marketing. Ook is belangrijk dat de verschillende kanalen complementair zijn en niet competitief, aldus de onderzoekers.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10