zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geen taboe meer op lange advertentietekst

20 oktober 2004 - Hoe groter, hoe beter. Dat is de opvatting die met name bij creatieven leeft als het gaat om de werking van advertenties. Daar bedoelen ze meestal mee dat ze veel beeld willen, want dat trekt de aandacht. Ze hebben maar ten dele gelijk, zo blijkt uit langlopend eye-trackingonderzoek van Verify International in Nederland.

Onderzoek


Meer dan 3600 consumenten namen eraan deel en zij kregen advertenties voorgelegd uit bladen als Panorama, Libelle en Cosmopolitan. De afbeelding bleek belangrijk voor basale aandacht. Maar daarbij deed het er weinig toe of het beeld in de advertentie nu een hele, halve of driekwart pagina besloeg.

Aandacht van de consument
Om enige verdieping te krijgen in de aandacht van de consument, bleek juist de tekst van belang. Meer woorden zorgen ervoor dat de consument meer tijd neemt voor de advertentie. Opvallend is ook dat het afbeelden van het logo niets aan de aandacht afdoet. De in creatieve kring geliefde stelling dat het logo voor de lezer het sein is om snel de bladzijde om te slaan, gaat dus niet op.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10