zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Deloitte zet risicovolle klanten aan de kant

19 oktober 2004 - Het accountants- en adviesbureau Deloitte heeft het afgelopen jaar nauwkeurig gekeken of het in Nederland klanten heeft die voor problemen kunnen zorgen. Daarop zijn de banden met sommige klanten verbroken. Hiermee hoopt het kantoor claims te voorkomen, waardoor Arthur Anderson in de Enron-affaire omver viel.

Nette klanten


Om welke bedrijven het gaat, wil de firma niet kwijt. Deloitte voert momenteel ook gesprekken met bedrijven waar een bovengemiddelde kans bestaat dat op uitglijders. Het accountantskantoor heeft een risicoprofiel gemaakt van klanten, waaruit bijvoorbeeld blijkt dat bedrijven die veel geld ophalen via de beurs sneller in de problemen komen. Het gaat daarbij ook om 'hele nette klanten'.

Niets nieuws
De actie van Deloitte is niets nieuws in de accountancy. De rest van de vier grote accountskantoren, KPMG, Ernst & Young en PricewaterhouseCoopers, onderwerpen ook alle klanten aan een grondig onderzoek. Deugt er iets niet of hebben ze de schijn tegen dan worden kunnen ze vertrekken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10