zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Belang imago niet overdrijven'

6 november 2001 - Grote bedrijven investeren veel geld in hun 'corporate imago'. Dat lijkt een nobel doel, maar kan ernstig ten koste gaan van de interne organisatie en de kwaliteit van de producten en diensten.

Dat stelde professor R. Segers bij zijn inauguratie als hoogleraar Cultuur en Bedrijf aan de Rijksuniversiteit Groningen.



Hoewel Segers denkt dat imago één van de belangrijkste concurrentiewapens van de toekomst is, waarschuwt hij voor een te grote nadruk op vorm. Geld dat geïnvesteerd wordt in imagocampagnes kan niet worden geïnvesteerd in technologie, human capital of betere producten en diensten. Teveel nadruk op de vorm, maakt in zo’n geval kwetsbaar. Daar komt bij dat volgens de professor consumenten tegenwoordig minder belang hechten aan imago. Ze hebben genoeg van de door reclames opgelegde ideale lifestyle.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10